Polski | Matematyka | Fizyka | Biologia | Geografia | Chemia | Języki obce | Historia | Wos | Informatyka | Edb | Pp | Filozofia | Wf |
Chemia
- Ocenianie ma na celu:
- poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie,
- pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
- motywowanie ucznia do dalszej pracy,
- dostarczenie rodzicom (opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i specjalnych uzdolnieniach ucznia,
- umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno – wychowawczej,
- diagnoza,
- różnicowanie i klasyfikowanie uczniów.
- Ocenianiu podlegają:
- wypowiedzi ustne,
- sprawdziany pisemne zapowiadane i zapisywane w dzienniku lekcyjnym z przynajmniej tygodniowym wyprzedzeniem,
- kartkówki maksymalnie z trzech ostatnich jednostek tematycznych,
- prace domowe, referaty, projekty,
- aktywność na lekcji,
- prace dodatkowe, takie jak schematy, plansze, wykresy, rysunki wzbogacające zbiory, itp.
- Na lekcjach chemii oceniamy:
- zapamiętanie wiadomości,
- stosowanie wiadomości,
- umiejętność wnioskowania,
- umiejętność interpretacji,
- stosowanie terminologii chemicznej,
- umiejętność pracy w grupie,
- systematyczność,
- stosunek do przedmiotu.
- Przeliczanie punktacji na oceny szkolne:
- w przypadku aktywności i prac dodatkowych:
plusy
– do uzyskania oceny bardzo dobrej należy zdobyć trzy plusy,minusy
– trzy powodują uzyskanie oceny niedostatecznej,
- w przypadku sprawdzianów pisemnych lub kartkówek przyjmuje się skalę punktową przeliczaną na oceny cyfrowe wg kryteriów:
- 100% – ocena celująca
- 99% – 90% – ocena bardzo dobra
- 89% – 80% – ocena dobra
- 79% – 60% – ocena dostateczna
- 59% – 40% – ocena dopuszczająca
- 39% – 0% – ocena niedostateczna
- w przypadku aktywności i prac dodatkowych:
- Uczeń ma prawo jeden raz poprawić ocenę niedostateczną i dopuszczającą ze sprawdzianów w terminie do dwóch tygodni od chwili oddania prac przez nauczyciela. Formę i czas poprawy uczeń uzgadnia z nauczycielem indywidualnie. Do dziennika obok oceny uzyskanej poprzednio wpisuje się ocenę poprawioną. W przypadku, gdy uczeń zgłosi chęć uzupełnienia braków z przedmiotu, nauczyciel chętnie udzieli wskazówek, rad lub pomocy.
Jeżeli uczeń nie zgłosi się na poprawę w ustalonym terminie, traci możliwość poprawy.
Jeżeli uczeń podczas pracy pisemnej korzystał z niedozwolonej pomocy, otrzymuje ocenę niedostateczną.
W przypadku, gdy uczeń był nieobecny na pracy pisemnej ma obowiązek pisać go niezwłocznie po powrocie do szkoły w terminie umówionym z nauczycielem. - Wystawienie oceny semestralnej i na koniec roku szkolnego dokonuje się na podstawie ocen cząstkowych, przy czym większą wagę mają oceny ze sprawdzianów i kartkówek, w drugiej kolejności są odpowiedzi ustne. Pozostałe oceny są wspomagające.
- Każda ocena jest umotywowana pisemnie lub ustnie.
O otrzymanych ocenach uczniowie informowani są na bieżąco, jawnie, rodzice – na zebraniach rodzicielskich, podczas indywidualnych rozmów oraz wg potrzeb.