Maturzyści

Maturzysto, matura coraz bliżej i stres też rośnie. Niepotrzebnie. Po pierwsze napiszesz ją świetnie. Po drugie panika nie pomoże. Zatem co zrobić, by nie zwariować? Jest kilka metod. Od dziś zaczynamy „kurs spokoju przedmaturalnego”. To kilka dobrych rad dzięki którym żaden egzamin nie będzie wam straszny. Ani ten majowy, ani sesja na studiach. Pamiętaj, napięcie które towarzyszy sytuacjom stresowym , może być dobre. To jak nim pokierujesz zależy od Ciebie. Adrenalina, która wytwarza się w Twoim organizmie pobudza do twórczego i sprawnego działania. Oczywiście mogą być też złe napięcia. Będą powodować strach i panikę. Jeśli jednak zapanujesz nad swoim strachem żaden egzamin nie będzie dla ciebie trudny.

 Zatem zaczynamy.

  • Oswój wroga! Jeśli przyjmiemy, że owym wrogiem jest egzamin, oswoić go można w bardzo prosty sposób. Im więcej napiszesz próbnych egzaminów maturalnych i sprawdzisz swoją wiedzę, tym lepiej będziesz przygotowany i z większym opanowaniem podejdziesz do prawdziwej matury. Przekonasz się na własnej skórze, że nie taki diabeł straszny, jak go malują!
  • Wyżyj się! Stres wywołuje nie tylko gonitwę myśli, które powracają jak bumerang. To także silne napięcie gromadzące się w mięśniach. Jeśli czujesz, że nadchodzą sytuacje wzbudzające w Tobie uczucie lęku, postaw na sport. Wysiłek fizyczny to dobry sposób na rozpoczęcie dnia. Wówczas mózg jest lepiej dotleniony, sprawniej działa i nie masz już siły, aby się denerwować.
  • Wyśpij się! Czy wiesz, że nieprzespane noce powodują rozdrażnienie i problemy z koncentracją? To może stać się przyczyną potęgowania uczucia stresu. Kładź się wcześniej i dostarczaj organizmowi niezbędnego relaksu. Jeśli będziesz wypoczęty, szybciej przyswoisz wiadomości zdobywane następnego dnia!
  • Myśl pozytywnie! Optymizm to świetny sposób na zdenerwowanie. Nie zakładaj, że się nie uda. Zacznij wybierać kierunki studiów i uwierz, że wszystko jest możliwe, bo zależy tylko od Ciebie.
  • Koncentruj się! Czasem, zwłaszcza podczas tak ważnego egzaminu jakim jest matura, trudno nad sobą zapanować. Jeśli czujesz, że ręce Ci drżą i nie możesz zebrać myśli – daj sobie chwilę. Myśl zadaniowo. Im mniej zastanawiasz się nad własnym zdenerwowaniem w danej chwili, tym szybciej o nim zapomnisz. Postaraj się skupić całą swoją uwagę na wykonywaniu zadań, wówczas stres zniknie sam.

Macie jeszcze czas. Wykorzystajcie go dobrze, nie zapominając o odpoczynku. Wypoczęta głowa pracuje sprawniej. A do tego czasu postaramy się pomóc wam nie tylko zapanować nad stresem, ale także nauczyć się przekierowywał uwagę oraz skupiać się na zadaniu.